دستاوردهای انقلاب اسلامی در "استقلال و اقتدار بینالمللی"
ایران امروز مستقلترین کشور جهان است.
در پنج قرن اخیر مساحت ایران از 3.5 میلیون کیلومتر مربع از 1.7 کاهش یافت.
انقلاب اسلامی با وجود هجوم ابرقدرتها یک وجب هم نداد.
رضاخان طی قراردادهای ننگین بخشهایی از خاک ایران را به بیگانگان واگذار کرد.
آرارات، اروند، بخشی از ترکمنستان و افغانستان نمونه آن است
. رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتشهای متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد. بحرین استان چهاردهم ایران با بی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.
سران کشورها بارها غبطه خود از استقلال بی نظیر ایران را ابراز کرده گفتهاند، ای کاش ما هم میتوانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.
دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه تنها عزل و نصب وزیران و نخست وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود.
در سال 56، حقوق مستشاران نظامی آمریکا 17 میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران 14 میلیارد بود.
آنها بر همه مقدرات مردم حکومت میکردند. سفارت آمریکا در تهران با 4000 کارمند (بیشتر از کل کارمندان امروز وزارت خارجه ایران در سراسر جهان) عملا اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.
با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمیتوان به عدالت و رفاه رسید.
نتیجه سلطه آمریکا و اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال 1357 این بود که 49 درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند.
انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد
فرم در حال بارگذاری ...
ازادی
افزایش تعداد عناوین کتاب منتشر شده درسال ،از1500 عنوان سال 57 به 107 هزار عنوان در سال 96 نشان ازاین است که جمهوری اسلامی حوزه فرهنگ ملی رابر مبنای سانسور اداره نمیکند.(راوی صادق ،گزارشی از دستاوردهای صدا و سیما،1393،ص 415
- سرانه فضای عبادی اقلیت های مذهبی در ایران دوبرابر سرانه مسلمانان ایران است (250کلیسا، 16 کنیسه و 78 عبادتگاه زرتشتیان در ایران موجود است که هزینه بازسازی و تعمیر آنها با دولت است.(همان ،ص 416)
فرم در حال بارگذاری ...
شهادت طلبی ، اوج معنویت و رمز پیروزی
امـام امـت (ره ) بـدون اتـکـا بـه شـرق و غـرب و بـدون اسـتـفـاده از روشـهـای رایـج مـانـند تـشـکـیـل حـزب ، تاءسیس روزنامه و یا روشهای مسلحانه ، نهضت را شروع کردند. ایشان فقط با اتکا بر قدرت لایزال الهی و مدد گرفتن از مردم در صحنه ی اجتماعی توانستند انگیزه مردمی را بر اساس باورهای دینی و مفاهیمی چون محرم ، عاشورا، شهادت ، و بدون وعده های مادی مدیریت کرده ، انقلاب عظیم اسلامی را به پیروزی رسانند.
((رمـز پـیـروزی مـا ایـن بـود کـه جـنـبـه فـقـط سـیـاسـی نـبـود، فـقـط بـرای نـفـت و امثال اینها نبود، جنبه معنوی بود، اسلامی بود. جوانان آرزوی شهادت می کردند.))
معنویت امام آنچنان تحولّی در مردم ایجاد کرد که ((شهادت )) بزرگ ترین آرزوی جوانان و فـوز عـظـیـم شـد: ((مـلت مـا کـه در ایـن نـهـضـت پـیـروز شـد، ایـن فـقـط بـرای اتکال به خدا بود… . آن تحول این طور بود که شهادت را برای خودشان فوز عظیم می دانستند. … این رمز پیروزی بود.)) ((ملّت ما عاشق شهادت بود با عشق به شهادت این نهضت پیش رفت . اگر این عشق و علاقه نبود، ما هرگز در مقابل آن همه قدرت پیروز نمی شدیم ! مشت غلبه کرد بر تانک ها، بر تـوپ هـا. ایـن ایـمـان بود. این برای این بود که جوان های ما از مردن نمی ترسیدند. [و] شهادت را فنا نمی دانستند، شهادت را یک زندگی جاویدان می دانستند.))
آرزوی کـشـتـه شـدن در راه مـعـشـوق و مـعـبـود، بالاترین درجه عرفان و معنویت است و رمز پـیـروزی : ((رمـز پـیـروزی ایـن اسـت کـه شـهـادت را آرزو بکنند و به حیات ، حیات مادی دنـیـایـی ، حیوانی ارزش قائل نباشند… . این رمز [پیروزی ] است که قرآن آورده است .))
یـکـی از عـوامـل مـهـم در هـر قـیـام و یـا در هـر جـنگی ، شجاعت و نترسیدن سربازان و قیام کـنـنـدگـان اسـت . جـنـگ روانـی در اصـل بـرای ایـجـاد رعـب در دل دشـمـن طـراحـی و اجـرا مـی شـود. امـّا در پـرتـو ایـمـان بـه خـدا و مـعـنـویـتـی کـه در دل مردم ، در برهه شکل گیری انقلاب ایجاد شد، مردم و به ویژه جوانان ، جراءتی عظیم در دل خـود یـافـتند و همین جراءت ، آنان را در مقابل همه قدرت رژیم استوار نگاه داشت تا توانستند فجر پیروزی را به تماشا بنشینند. ((رمـز پـیـروزی ، اتـکـای بـه قـرآن و ایـن شـیـوه شـیـعـه مـقـدس کـه شـهـادت را اسـتـقـبـال مـی کـردنـد بـوده ، خـوف در دل آنـهـا نـبـود! در عـیـن حـال کـه تـانـک هـا و مـسـلسـل هـا بـه روی آنـهـا آتـش مـی گـشـود، آنـهـا اسـتـقـبـال مـی کـردنـد، خـوف نـداشـتـنـد. مـشـت بـر تـانـک غـلبـه کـرد! مـشـت بـر مـسـلسـل غـلبـه کرد! مشت بر ابرقدرت ها غلبه کرد! این رمز را حفظ کنید… ملت ما تا با خداست ، پیروز است .))
فرم در حال بارگذاری ...
قیام حضرت امام خمینی (ره )، قیامی الهی
امـام (ره ) فـقیهی بود که فقه را تئوری کامل اداره انسان و اجتماع از گهواره تا گور می دانـسـت و حـکـومـت را نـشـان دهـنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سـیـاسـی و نـظـامی و فرهنگی . این فقیه آگاه به زمان و با تقوا، آنگاه که مشاهده کرد حکومت پهلوی آشکارا به مردم و کشور ظلم و خیانت می کند و دین اسلام در خطر قرار گرفته برخود و طبقه روحانی و نیز آگاهان جامعه وظیفه دانستند تـا مـردم را نـیـز آگاه نمایند و با کمک آنان ، بر حاکمان جور بتازند و مظلومان را نجات دهند. ایـشـان ابـتـدا بـه نصیحت رژیم پرداختند و شخص شاه را از عواقب مبارزه با دین بر حذر داشـتـنـد ، امـا هنگامی که آنان به این نصایح و تذکرات وقعی ننهادند، بـا مـعـرفـی کـارهـای ضد دینی و ضد انسانی و ضد ملی شاه ، قیام علیه حکومت ظالم را وظـیـفـه و تـکـلیـف دانستند. ایشان قیام علیه ظلم را سیره انـبـیـاء، سـیـره حـضـرت عـلی علیهما السلام و امام حسین علیهما السلام و برای خدا و اسلام دانستند. امام (ره ) روند انقلاب را خود به طور موجز چنین بیان می دارند: ((شما ملت بزرگ ایران ، همان معنایی که در صدراسلام بود محقق کردید. ابتدا از مدرسه فیضیه بلند شد صدا، و مدرسه فیضیه را خراب کردند. جوانهای ما را بعضشان را شهید کـردنـد. لکـن اسـتـقـامـت اسـبـاب این شد که شکست روحی نخورند. این استقامت موجب شد که اقشار، بعضی به بعضی پیوستند. دعوتهای اسلامی را به جان خریدند و شنیدند و این قـطـره هـا بـه هـم پـیوستند و سیل عظیمی ایجاد کردند؛ قیام همگانی و برای اسلام . قیام بـرای خـدا، قـیـام بـرای جـمـهـوری اسـلام . این قیام در تمام اقشار ملت ریشه کرد و تمام اقـشـار را بـه هـم پـیـونـد داد و ایـمـان در هـمـه ظـهـور پـیـدا کـرد. یـک تحول روحی ، یک تحول فکری ، با اراده مصمم !… همه اقشار با هم قیام کردند و استقامت کردند ((ان تقوموا لله ))؛ قیام برای خدا، جمعاً و فرداً. مادامی که این قیام برای خداست ، مادامی که این وحدت باقی است ، پیروز هستید!))
فرم در حال بارگذاری ...
ماهیت انقلاب
امـروزه ((انـقـلاب )) اصـطـلاحـی شـده است برای بیان دگرگونی شدید و ناگهانی در مسائل و موضوعات گوناگونی مانند انقلاب صنعتی ، انقلاب سیاسی ، انقلاب اجتماعی ، انـقـلاب فـکـری ، فـرهـنـگـی و انـقلاب سبز. انقلاب ایران در شمار انقلابهای اجتماعی و بـزرگ قـرار می گیرد؛ زیرا هم حکومت را تغییر داد، هم به تغییر در ایدئولوژی حاکم و نیز خط مشی های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی انجامید. نـارضـایـتی عمیق از وضع موجود، گسترش اندیشه و ایدئولوژی جدید، گسترش روحیه انـقـلابـی ، وجـود رهبری (در قالب فرد یا گروه ) که بتواند نارضایتی های موجود در جـامـعـه را عـلیه حکومت بسیج کند، حضور گسترده مردم وجود عنصر خشونت ، از عمده ترین عـوامـلی اسـت کـه دسـت بـه دسـت هـم داده و در یـک سـرزمـیـن یـک انـقـلاب را شـکـل مـی دهـنـد. هـمـه یـا غـالب این ویژگیها را می توان در انقلابهای دنیا همانند انقلاب فـرانـسـه (1789)، انـقـلاب روسـیـه (1917)، انـقلاب های چین (1911 و 1949) انقلاب کـوبـا (1959) انـقـلاب الجـزایـر (1962) و انـقـلاب اسلامی ایران (1357 ش /1979) مشاهده کرد. هـمـیـن ویـژگـی هـاست که انقلاب را از دیگر پدیده های مشابه همانند نهضت (حرکتی دراز مـدت در قـالب تـلاشـهـای فـکـری و فـرهـنـگـی کـه بر اثر گسترش افکار جدید، رنگ سیاسی و انقلابی به خود می گیرد و یا حتی به انقلاب منجر می گردد)، کودتا (اقدام سـریـع و نـاگهانی گروهی از نظامیان علیه یک رژیم سیاسی که بیشتر به تغییرات سـیـاسـی و گـاه بـه تـغـیـیـرات عـمـیق اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی می انجامد)، شورش (حـرکـتی مقطعی و خشونت بار که گاه مقدمه انقلاب می شود)، جنگ داخلی (طغیان بخشی از قـدرت عـلیـه بـخـش دیـگـر یـا درخـواسـت تـجـزیـه ارضـی ، خـودمـخـتـاری و استقلال بخشی از ساکنان یک کشور)، متفاوت و ممتاز می کند.
فرم در حال بارگذاری ...